Looking for help with x-carve in the Netherlands

Dear all,
I have bought an x-carve 6 or 7 years ago. I maneged to built it and it worked, but the troubles started soon. The spindle didn’t work correcly. I received a new spindle and for a short while it worked OK, but after a while the cuts started to get off again. I spent a lot of time trying to get it fixed but the machine stayed very iffy. I got really frustrated and stopped using it. It is still in my workspace collecting dust.
I am looking for someone who can help me to get the x-carve up and running again. Are there users in the Netherlands who would be willing to help me with this? Is there a Dutch community or a service shop overhere?
Thank you!
Heleen

Hallo Heleen,
Allereerst, ik ben geen X carve gebruiker maar ik bezit een openbuilds Ox van 1000 bij 1500mm. Ik ben gevestigd in noordwest Overijssel en als het in de buurt is wil ik je best helpen met het gangbaar maken van je X carve.

Met vriendelijke groet
Bert Klappe
Vollenhove

You might reach out to the youtube channel “MegaTopDogs”.

He does not have an X-Carve, but is a Wizard with Vectric Aspire. He also has a lot of hobby CNC and laser experience.

He is in the Netherlands. If he is willing, I’m sure he can help you.

Beste Bert,
Wat geweldig dat je me zou willen helpen!
Ik woon in Oost-Gelderland, maar afstand in Nederland lijkt me erg relatief ten opzichte van Chicago :-). Plus heb ik een autootje en een kleine x-carve, dus dat is te transporteren.
Ik ben een maker/ontwerper en beslist geen CNC-wizzard. Ik was al apetrots dat het me gelukt is om de x-carve werkend in elkaar te krijgen. Helaas begon de ellende met de spindel die niet deugde en ik zie dat Inventables nu hun eigen spindel niet meer bij de x-carve levert. Dat lijkt me een veeg teken…
Hoe zouden we het aan kunnen pakken?
groetjes, Heleen

Hallo Heleen,
Ik lees regelmatig de fora van Inventables en ook die van Openbuilds en er is iets wat me elke keer weer opvalt en dat is het gebruik van de Dewalt freesmachine. Ten eerste maakt hij veel geluid en daarbij zijn de koolborstels heel snel versleten. Ik heb mijn CNC gekocht in 2017 en daar zat geen freesmachine bij maar ik ben blij dat ik toe een Makita heb aangeschaft. Die draait nu al 4 jaar zeer intensief ( ik ben sinds kort gepensioneerd) en je kunt nu zien dat de koolborstels qua lengte iets afnemen maar nog zeker een jaar meekunnen. Zoals ik al geschreven heb is mijn CNC 100bij1500mm en die neemt het grootste deel van mijn schuur in beslag. Meestal kan ik nog net om de machine heen manoeuvreren ook al omdat ik veel materiaal in opslag heb. Ik zou graag van je weten wat er nu aan de machine mankeert en wat je al gedaan hebt. Heb je hem al gekalibreerd, staat de spindel loodrecht boven het blad, heb je het blad zelf ook al vlak gemaakt.
Je kan mij rechtstreeks bereiken op het volgende mail adres: bertklappe1955(at)gmail.com
de (at) achter het jaartal vervangen door het apestaartje. Daarna kunnen we iets afspreken.

Groet uit het zonnige maar steenkoude Vollenhove
Bert

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.